Apps op de Franse werkvloer

Grâce aux applications, les commerciaux peuvent notamment proposer à leurs clients des présentations produits plus fluides et interactives.
Bron: Goodluz/Photononstop

Het gebruik van mobiele apparatuur speelt al een grote rol in ons dagelijks leven, maar zal nu ook steeds meer op de werkvloer worden toegepast. “De vraag naar mobiele apps voor communicatie op de werkvloer is in het afgelopen jaar geëxplodeerd,” vertelt Michel Cohen, commercieel directeur van Mobistep, aan le Parisien. Mobistep is een Franse onderneming die zich specialiseert in het op maat maken van applicaties voor ondernemers. Deze groei in het gebruik van zogenaamde businessapps is niet alleen in Frankrijk geconstateerd. Wereldwijd is er in het afgelopen jaar voor $ 40,5 miljard dollar geïnvesteerd in business applicaties en men verwacht dat dit in 2020 zal uitgroeien tot $ 60,9 miljard (via strategyanalytics.com). Met 10,38% zijn business gerelateerde apps de op-één-na populairste categorie in de Apple app store.

Blog Apps

(Bron: http://www.statista.com/statistics/270291/popular-categories-in-the-app-store/)

Het gebruik van mobiele apps kan door ondernemers worden ingezet voor allerlei commerciële doeleinden, maar ook de vraag naar apps voor intern gebruik groeit enorm. Het grote voordeel van deze apps is dat werknemers, maar ook managers flexibeler zijn en overal toegang hebben tot bedrijfsinformatie. Dit zorgt ervoor dat een cliënt vaak sneller, maar ook efficiënter geholpen kan worden. Daarnaast worden de apps veelal ingezet als een extra visuele stimulans bij de klanten. Volgens le Parisien is het dé manier om het informatiesysteem van een bedrijf te optimaliseren voor zowel de werknemers als de klanten.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Het opzetten van een applicatie is niet eenvoudig en vereist vaak specialistische kennis. Het is van belang dat de uiteindelijke app handzaam is, maar ook die informatie bevat die jij wilt.
Het is daarom verstandig om hiervoor de samenwerking met een specialist aan te gaan om ervoor te zorgen dat de app op een vlotte wijze op het huidige systeem aansluit.

De kosten van het maken van zo’n applicatie?
Deze kunnen variëren van €20.000,- tot €60.000,- aldus Mobistep.

Door het gemak van de digitalisatie komt de drempel om een bedrijf uit te breiden naar Frankrijk voor een Nederlander lager te liggen. Met één blik op je mobiele telefoon of tablet bewaar je immers gemakkelijk het zicht over jouw organisatie.

Tamara Berner

Tamara Berner

Tamara is community manager van Fransemarkt.nl, daarnaast blogt zij op Blogs4Travel en studeert IBMS aan de HAN.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *