Frankrijk ruim vertegenwoordigd op de Vakantiebeurs

 

Van 10 tot en met 15 januari konden de mensen weer uitgebreid informatie inzamelen over hun droomvakantie tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht. Ook Frankrijk werd weer ruim vertegenwoordigd op de beurs door verschillende campings en andere vakantiebestemmingen. Ook het Franse Bureau voor Tourisme, Atout France, was weer aanwezig. Hoewel de beurs minder bezocht is dan vorig jaar, zijn de meeste standhouders toch tevreden met het resultaat.

Minder bezoekers

Dit jaar was het alweer de 47e editie van de Vakantiebeurs. Een evenement waar je vast inspiratie kunt doen voor jouw komende vakantie, of even heerlijk kunt wegdromen over een verre reis. Hoewel de beurs vorig jaar nog zo’n 120.000 bezoekers trok, waren dat er dit jaar slechts 108.000. De organisatoren van de Vakantiebeurs weten dit met name aan het slechte weer. Ook ging de beurs dit jaar doordeweeks al een uur eerder dicht dan vorig jaar.

Jongerenreizen

In een enquête die de organisatie onder de bezoekers hield kwam naar voren dat driekwart de voorkeur geeft aan een vakantiebestemming in Europa. 20% gaf aan zelfs in eigen land op vakantie te willen. Interessant om te zien was, dat de beurs zich dit jaar over het algemeen wat meer richtte op jongeren. Met een afdeling als “Outfreeca”, waar vooral de beleving centraal stond. Daarnaas was er een mogelijkheid om alvast (indoor) te abseilen en er was een grote waterbak om alvast het peddelen op een surfplank te oefenen.

Frankrijk

Naast al deze voorproefjes van activiteiten en spannende reizen, waren de Europese vakanties natuurlijk ook ruim vertegenwoordigt. Ieder land had zo zijn eigen afdeling en ook Frankrijk was ruim vertegenwoordigt door campings, B&B’s, en reisorganisaties. Midden tussen de Franse campings, boekingswebsites en verkopers van heerlijke streekproducten stond ook de stand van Atout France. Zij waren aanwezig en deelden een ruim platform met diverse campings, verhuurorganisaties en ook de HEMA. Naast dat mensen informatie konden inwinnen over verschillende accommodaties, kon Atout France de bezoekers van de beurs alvast warmdraaien voor het prachtige Franse land en de Franse cultuur.

Naast dat de bezoekers van de stand informatie konden inwinnen, konden ze ook vast een voorproefje nemen van wat ze in Frankrijk konden verwachten. De meeste Fransen weten het maar al te goed: ook de liefde van de Nederlander gaat door de maag. Zo werden er door de verschillende standhouders regionale lekkernijen aangeboden om even te proeven, al dan niet onder het genot van een goed glas wijn.

Reacties

Geef een reactie