Frankrijk is nog steeds dé meest populaire kampeerbestemmingen onder Nederlandse vakantiegangers. Veel mensen reizen in de zomer af naar de Ardèche, Dordogne of Provence om daar zomervakantie te vieren. De trend is dat kampeerders steeds meer de voorkeur geven om direct bij de camping te boeken in plaats van bij een touroperator en is er behoefte aan goede websites die een duidelijk overzicht geven van beschikbare campings in Frankrijk. De nieuwe website www.campingsfrance.nl speelt hier op in.
Het bedrijf Andiamo Reizen in Hoogeveen is zo’n zes jaar geleden begonnen met een website die een overzicht gaf van Italiaanse campings, genaamd ww.campingsitalia.nl. De website houdt zich inmiddels al een meerdere jaren staande op de eerste pagina van Google met bekende zoekwoorden als ‘camping + italië’ tussen bekende spelers als ANWB en Vacansoleil.
Na het succes van de eerste website, was het moment daar om ook de Franse markt te gaan bedienen. Begin dit jaar is daarom de website www.campingsfrance.nl gelanceerd. Een website met een geselecteerd aanbod van campings in Frankrijk, waarbij de bezoekers snel informatie kunnen vinden over de verschillende regio’s en departementen, achtergrond informatie per camping en uiteraard ook snel door kunnen klikken naar de website van de camping om daar hun vakantie te boeken.
Het idee van beide sites is simpel: een specifiek camping aanbod dat puur en alleen is toegespitst op een land, in dit geval Frankrijk en Italië: “Veel mensen zien inmiddels door de bomen het bos niet meer, door alle partijen die voor heel Europa meer dan 10.000 campings aanbieden.” zegt Berry Beuker. “Bovendien zijn veel mensen toch écht een Italië of Frankrijk liefhebber. Ze hebben dus geen zin om eerst allerlei landenfilters aan te zetten. Bij ons krijgen ze gelijk het gewenste aanbod te zien.”
Er is gekozen voor een samenwerking met het Franse bedrijf www.ctoutvert.com dat de marketing activiteiten voor meer dan 1300 Franse campings beheert. Momenteel is het aanbod slechts 250 campings, maar in de komende maanden zal dit aanbod steeds groter worden. “Vooralsnog zijn er een aantal beginnende samenwerkingen met campings en campingketens opgestart voor advertenties, worden de laatste kinderziektes uit de site gehaald en begint het websitebezoek steeds toe te nemen.” Aldus Berry Beuker.
Het eerste jaar zal er vooral worden gewerkt aan de verbetering van de site, het opvoeren van meer aanbod en het opschroeven van de bezoekersaantallen. “Er worden al wel contracten afgesloten met de campings voor advertenties, maar dit is voor een periode van anderhalf jaar. Zo investeert de camping mee in de groei van de website en verkopen we geen korte termijn advertenties.” Aldus Berry Beuker. Pas in de zomer van 2016 zal moeten blijken of de site van waarde blijkt te zijn.
Aangezien de bedrijfsnaam Andiamo wel erg Italiaans klinkt, hebben de eigenaren besloten in Frankrijk de naam ‘on y va‘ te gebruiken, wat zoveel betekent als ‘er voor gaan’. De naam staat vooral voor de service die het bedrijf probeert te bieden: betaalbaar en bijzonder, mooi en makkelijk!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.